maandag 28 juni 2010

Kneipp dagcreme zachte huid

Vandaag een review over de dagcrème van Kneipp. Tot hiervoor gebruikte ik die van Kruidvat deze beviel mij prima. Maar ik vind het jammer dat er geen UV-filter in zit. Dit vind ik toch best belangrijk. Ik wil mijn huid namelijk zo goed als mogelijk beschermen.
Deze dagcrème  is er speciaal voor de droge en gevoelige huid. Droog is mijn huid niet echt, maar gevoelig wel! In deze dagcrème zit amandelolie verwerkt. Amandelolie is verzorgend en beschermend voor een huid die snel geprikkeld raakt. Ook maakt het de huid zacht en soepel.

Wat zegt Kneipp over deze crème:
- De dagcrème op basis van natuurlijke plantenoliën geeft een droge en gevoelige huid optimale bescherming gedurende de dag.
- De toegevoegde sheabutter maakt de huid soepel en zijdezacht en panthenol geeft haar meer natuurlijke weerstand.
- Een speciale UV-bescherming helpt huidveroudering door daglicht te voorkomen en vermindert daarmee de vorming van rimpels en fijne lijntjes.
- De amandelolie met essentiële vetzuren en vitamine E in deze crème ondersteunt de natuurlijke hydratatie van de huid, maakt haar zijdezacht, beschermt tegen uitdrogen en helpt rimpels voorkomen.
-Deze crème is uitgebreid dermatologisch getest en  bevat geen minerale oliën of siliconeoliën, geen kleurstoffen en geen parabenen of andere conserveringsmiddelen.

Wat vind ik nu van deze dagcrème.
Ik kan nu alvast zeggen dan ik het een heel fijne dagcrème vind. Hij zit zoals je kunt zin in een tube, iets wat hygiënischer is dan in een potje. Je gebruikt hem dagelijks na het reinigen op je gezicht, hals en decolleté. Hij is vrij vloeibaar zodat hij makkelijk uitsmeert. Je hebt er dus maar een beetje van nodig en kunt dus lang met een tube doen.
Na het aanbrengen trekt hij vrij snel in zodat je al snel verder kunt gaan met het aanbrengen van je gezicht. Hij heeft een heerlijke geur en je ruikt hem als hij op gezicht zit. Maar hij is niet overdreven aanwezig.

Nu ik hem even heb gebruikt kan ik natuurlijk ook wat over het effect vertellen. Mijn gezicht voelt wel degelijk zachter aan en heeft een gezondere gloed. Ook zijn de rode plekken op mijn gezicht nog minder geworden. Ik heb geen allergische reactie gekregen, voor mij is deze dagcrème dus perfect.

Conclusie:

Voordelen:
- Ruikt lekker
- Smeert goed uit
- Bevat een UV-filter
- Maakt mijn huid zacht

Nadelen:
- De prijs

Deze dagcrème kun je kopen voor 12,99. Iets wat ik vrij veel geld vind voor een tubetje van 50 ml. Kneipp is te koop bij Da, Dio en sommige andere drogisterijen.

Dit product heb ik gekregen van Kneipp. Uiteraard beïnvloed dit mijn mening over het product niet.

4 opmerkingen:

  1. Dr. Kneipp heeft hele goede producten alleen een gezichtscreme had ik nog nooit gezien. Heel toevallig was ik vandaag bij de drogisterij en zag ik het liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt super fijn! Zeker een keer proberen als je een goede dagcreme zoekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb vandaag de dagcreme in het potje gekocht. Ik vind hem heerlijk ruiken, prima smeren maar jee wat een veze vette laag op je gezicht. De creme trekt gewoonweg niet in!
    Voor mij deze creme nooit weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Er zijn wel een paar regeltjes.
- Gebruik ABN en geen BreEzAH taal.
- Goed opgebouwde kritiek is welkom, afzeiken wordt niet getollereerd.
- Spammen is niet eerlijk. Je kunt je site linken door je url in te vullen bij de reactie. Maar niet in de reactie. Reacties worden verwijderd. Bij veelvuldig spammen word je gebannen van de site.