maandag 21 juni 2010

How to mooie natuurlijke nagels

Vandaag een how to over hoe je op een mooie manier natuurlijke nagels kunt creeeren. Dus geen Franse manicure want deze vind ik nog niet natuurlijk genoeg. Ik wilde dit eigenlijk in een filmpje opnemen maar ik ben er nog niet achter hoe ik een filmpje kan bewerken. Dus vandaar maar een foto versie.
Als er iemand een makkelijk programma weet, laat het me dan vooral weten!



Stap 1.
Verwijder de oude nagellak van je nagels.
TIP: verwijder de nagellak door het wattenschijfje met remover even op je nagels te houden en vervolgens vanaf de nagelriem naar het eind van je nagel te gaan. Zo voorkom je dat er nagellak onder je nagelriemen komt. Dit ziet er niet uit, want dan hebben ze een kleurtje.
Probeer een nagellakremover te gebruiken waar geen aceton in zit. Aceton kan namelijk je huid binnendringen en op die manier schade veroorzaken. Wil je een nagellakremover zonder aceton kopen. Let dan op de ingredienten van de remover. Op het etiket kan aceton ook vernoemd staan onder de namen: acetone, dimethylketon of propanon.


Stap 2.
Maak je nagels schoon. Dit kun je doen door ze te laten weken in een bakje mer water of door ze te wassen met een nagelborsteltje. Persoonlijk heeft het laatste mijn voorkeur omdat ik dan eerder klaar ben en mijn nagels dan niet zo week zijn geworden door het water. Het vijlen gaat dan ook een stuk makkelijker.

Stap 3. 
Als het nodig is dan knip je je nagels. Is dit niet nodig gebruik dan een vijl! Dit is veel beter voor je nagels. Je nagels scheuren en breken namelijker sneller met een schaartje of een nagelknipper. 

Stap 4. 
Vijl je nagels zodat ze allemaal een mooie vorm hebben.
Denk eraan dat je altijd in de zelfde richting vijlt en niet op en neer gaat  met je vijl, dus niet zagen. Want ook hierdoor kunnen je nagels weer scheuren.

Stap 5.
Gebruik een nagelriem verzachter om je nagelriemen te verzorgen. Ook kun je je  nagelriemen zo makkelijker terug duwen met een bokkenpootje. Smeer je nagelriemen er lekker mee in.


Stap 6.
Was je handen goed met water en zeep om de nagelriem verzachter te verwijderen. Doe je dit niet dan zal de nagellak die je er eventueel op smeert niet goed blijven zitten omdat er een vet laagje onder zit.

Stap 7. Dit is de stap die er voor zorgt dat je nagels er echt mooi uit zullen zien. De meeste mensen zullen het wel herkennen. Als je geen nagellak op hebt dan zie je een mooi wit randje maar op sommige plekken is dit randje niet wit maar een beetje geel. Door de achterkant van je nagels met een nailwhite-pensil in te kleuren krijg je een heel mooi wit randje. Zonder dat je een franse manicure hoeft te doen. Deze manier ziet er veel neutraler uit.

Stap 8.

Gebruik een goede basis voor je nagels. Ik gebruik altijd Trind Nail Repair. Dit verstevigd je nagels, is een goede basis voor eventuele nagellak die je erna aanbrengt en het geeft je nagels ook nog eens een mooie glans.




Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad! Laat maar een reactie achter!

2 opmerkingen:

  1. hee, zijn dat je eigen nagels??
    supermooi!
    ik woon in Ell, dat ligt in de buurt van
    roy ;)
    ik volg je, zou je mij ook willen volgen??

    x Vera
    www.blogAwogga-haha.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om het nog natuurlijker te houden, kan je je nagels ook polijsten met een polijstvijl; dit geeft je nagels ook een mooie glans. Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Er zijn wel een paar regeltjes.
- Gebruik ABN en geen BreEzAH taal.
- Goed opgebouwde kritiek is welkom, afzeiken wordt niet getollereerd.
- Spammen is niet eerlijk. Je kunt je site linken door je url in te vullen bij de reactie. Maar niet in de reactie. Reacties worden verwijderd. Bij veelvuldig spammen word je gebannen van de site.