woensdag 23 juni 2010

Pure & Nature night and day cream Kruidvat

Vandaag een review over de dag en nacht creme van de Pure&Nature lijn van Kruidvat. Ik zocht al een poos naar een goede dag- en nachtcreme die niet te duur was en waar geen paraffine zat. Ik zag op internet dat Kruidvat een nieuwe lijn had en ik ben gaan kijken.

Pure&Nature is er in drie varianten. Je hebt een lijn voor de gevoelige, de oudere en een voor alle huidtypes.
Ik zelf heb een gevoelige huid, dus over deze ga ik jullie wat meer vertellen.

Wat zegt kruidvat over deze producten:
Het voedt en hydrateert je huid. De Aloe Vera en Groene Thee extracten herstellen de vochtbalans en helpen de huid elastisch te houden. De toegevoegde Jojoba- en Amandelolie zorgen dat de huid glad en soepel aanvoelt en weer straalt.

Verder is deze lijn goedgekeurd door de BDIH. Dit betekend dat er geen synthetische geur-, kleur- en conserveringsmiddelen in voorkomen en dat er geen op aardolie gebaseerde ingredienten inzitten, zoals paraffine.

Ik gebruik de creme's nu ongeveer een maand en ze zijn heerlijk. De dagcreme trekt snel in zodat je snel je make-up erover kunt aanbrengen. Hij ruikt heerlijk maar is niet te veel aanwezig. Wat ik wel jammer vindt aan deze creme is dat er geen UV-filter in zit. Iets wat toch wel een must is om je huid goed te kunnen beschermen tegen UV-straling. De nachtcreme is wat dikker van structuur. Je hebt er dus meer van nodig om je hele gezicht en hals in te kunnen smeren. Deze zal dan ook wat eerder op zijn. Deze trekt niet zo snel in. Maar dit zie ik niet echt als een probleem aangezien je dan toch gaat slapen. Ook deze ruikt heerlijk ontspannend.

Ik zie zelfs verbetering in mijn huid. Iets wat ik voorheen nog nooit heb gezien bij verzorgings producten. Mijn T-zone is wat roder, zeg maar gerust veel roder. Deze is nu een heel stuk rustiger.

Kortom ik vind dit een erg fijne dag- en nachtcreme en zeker iets om te proberen.
Ze kosten allebij rond de 3 euro per stuk en zijn te koop bij Kruidvat.

1 opmerking:

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Er zijn wel een paar regeltjes.
- Gebruik ABN en geen BreEzAH taal.
- Goed opgebouwde kritiek is welkom, afzeiken wordt niet getollereerd.
- Spammen is niet eerlijk. Je kunt je site linken door je url in te vullen bij de reactie. Maar niet in de reactie. Reacties worden verwijderd. Bij veelvuldig spammen word je gebannen van de site.