donderdag 15 juli 2010

Beauty tag: Make-up

Vandaag weer een tag. Dit keer over Make-up. Ook dit keer komt hij weer af van: cosmeticsgeek. Iedereen mocht hem overnemen. Als jij ook een blog hebt dan mag je deze natuurlijk ook overnemen.
Welke foundation gebruik je?
Met dit warme weer gebruik ik een compact powder van Essence, maar door het jaar heen gebruik ik een foundation van Revlon. Ik ben nu wel opzoek naar een andere foundation die beter bij mijn huid past, maar helaas heb ik deze nog niet gevonden.

Welke concealer gebruik je?
Om donkere kringen onder mijn ogen een beetje te verbergen gebruik ik nu gewoon een beetje foundation onder mijn ogen, mijn Revlon foundation dus. Voor rode vlekjes gebruik ik een groene concealer van Gosh en voor nog andere dingen heb ik een concealer van de DA in stick vorm. Deze gebruik ik trouwens bijna nooit.

Weet je wat jouw undertone color is?
Koud, volgens mij.

Wat vind je van neppe wimpers?
Ik vind het opzich erg mooi als je hele look er op is aangepast. Je hele gezicht moet dan perfect kloppen. Ik vind neppe wimpers niet mooi als je ze overdag draagt, maar met uitgaan vind ik het prima kunnen. Zolang je het meer mooi natuurlijk houdt.

Welke mascara gebruik je?
Ik gebuik Clinique high impact mascara. Deze is echt geweldig, maar toch ben ik nu opzoek naar een goedkopere dupe van deze.

Sephora of MAC?
Tot nu toe Sephora, maar dat komt omdat ik daar meer ervaring mee heb.
Welke makeup tools gebruik je om je make up aan te brengen?
Kwasten, ik heb er van de Hema en van Gosh. Ik ben nu wel aan het sparen voor een Sigma kwasten set, dit brengt je make-up namelijk veel mooier aan!

Gebruik je base/primer op je ogen? En voor je gezicht?
Ja ik gebruik een oogschaduwbasis van de Hema, hier zweer ik echt bij. Nee, voor mijn gezicht niet. Ik heb altijd een dagcreme op, ik vind dit genoeg als primer. Hoewel ik wel graag een keer een primer voor mijn gezicht wil gaan proberen.

Wat is je favoriete oogschaduw?
Mijn 120 palette, hier kan ik echt alle kanten mee op.

Gebruik je potlood of liquid eyeliner?
Ik gebruik alleen een potlood.

Wat vind je van pigments?
Ze kunnen echt een prachtig effect geven, wel zijn ze lastiger met aanbrengen dan gewone oogschaduw. Daarom zal ik ze niet zo snel pakken als ik me ga opmaken.

Wat is je favoriete lipstick/lipgloss?
Mijn favoriete lipstick is Barbie van Gosh, deze is niet super dekkend maar geeft wel een heel mooie kleur. Mijn favoriete lipgloss is mijn dazzleglass van Mac, hoewel  hij verschrikkelijk plakt vind ik dit wel de mooiste kleur.

Welke blush gebruik je het liefst?
Het liefste gebruik ik mijn Catrice blush uit een limited edition. Ik ben helemaal weg van deze kleur, hij is perfect voor mij. Wel wil ik binnenkort voor een Mac blush gaan kijken.

Ben je goed in het aanbrengen van makeup?
Laat ik zo zeggen dat ik er steeds beter in word.

Wat kan écht niet?
Nagellak op nagels die zijn afgekloven, nagelriemen die onder de nagellak zitten of gewoon hele vinger die onder de nagellak zitten. Dat ziet echt niet uit.

Als je uit huis moest met 1 make up item, wat zou het zijn?
Uhm, jeej moeilijke vraag. Ik denk een foundation of een mascara.

Ga je het huis weleens uit zonder makeup?
Ja hoor met gemak.
Wat is naar jouw mening de BESTE makeup lijn?
Nja, ik kan er niet onderuit dat dit toch echt Mac is. De kwaliteit is echt super. Het is natuurlijk achterlijk duur, maar dan heb je ook wat. Zelf kan ik ook nog lang niet zomaar even de Mac binnen wandelen om eens even wat te gaan kopen. Maar als ik dat zou kunnen dan zou ik het wel weten hoor!
Als je deze tag over wil nemen ga je gang. Ik wil Noelle van http://www.cosmeticsgeek.nl/ nog bedanken voor deze tag!

Wat vinden jullie van mijn antwoorden?

2 opmerkingen:

  1. Ik zie dat je een goedkopere dupe zoekt voor je mascara, ik weet wel een goedkopere maar is niet echt een dupe, ik ben echt dol op deze mascara!!
    het is de false lash effect van max factor.
    Hij is super fijn!Gewoonlijk kost hij volgensmij rond de 16 euro maar ze hebben nu bij enkele drogisten een limited edition(oranje verpakking) voor 7 nogwat geloof ik of 9 euro, moet je even kijken.
    In amerika hebben ze het ook maar beter bekend onder de naam cover girl lash blast. Het is precies hetzelfde(heb deze namelijk ook gehad)
    Zelfs de verpakking is hetzelfde.Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Christy, Hee bedankt! Ik was er al over aan het denken om die te gaan kopen! Maar ik heb er nu nog een liggen om te gebruiken. Ik ga nog even afwachten of de komende tijd nog merken komen met een nieuwe mascara.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Er zijn wel een paar regeltjes.
- Gebruik ABN en geen BreEzAH taal.
- Goed opgebouwde kritiek is welkom, afzeiken wordt niet getollereerd.
- Spammen is niet eerlijk. Je kunt je site linken door je url in te vullen bij de reactie. Maar niet in de reactie. Reacties worden verwijderd. Bij veelvuldig spammen word je gebannen van de site.