vrijdag 23 juli 2010

Kwasten wassen

Zoals jullie misschien wel weten is kwasten wassen belangrijk. Met die kwasten ga je over je gezicht en over je make-up. Je moet je eens voorstellen hoeveel bacteriƫn er op je huid zitten. Met die kwasten zit je daar aan, ga je in je make-up en vervolgens weer mee op je gezicht! Dat idee is toch vies! Daarom is het belangrijk om je kwasten 1 keer per week te wassen.
Wil je hier meer over weten, lees dan snel verder!

Je kwasten wassen kun je op veel verschillende manieren doen: babyshampoo, kwasten shampoo, met water of gewoon met schoonmaakmiddel. Vooral de laatste 2 middelen zou ik niet doen je kwasten worden er droog van en ze zijn niet meer lekker zacht op je gezicht. Ook speciale kwasten shampoo vond ik nogal onzin. Ze zijn vrij duur en dan om alleen je kwasten even mee te wassen. Ook babyshampoo vond ik niet fijn werken. Toen zag ik in een Amerikaans youtube filmpje hoe je je kwasten ook schoon kan maken. Je gebruikt dan schoonmaakmiddel en olijfolie. Het schoonmaakmiddel (eventueel antibacterieel) maakt de kwasten schoon en de olijfolie houdt de kwasten zacht.

Dit ben ik gaan proberen en jeej wat kwam er een troep uit die kwasten. Toen pas begreep ik waarom het zo belangrijk was om je kwasten regelmatig te wassen. Ik geef toe dat ik ze ook niet iedere week was, maar wel 1 keer in de 2 weken.
Je doet het als volgt: je doet schoonmaakmiddel en een beetje olijfolie op een bord. Je gaat er met je kwast doorheen en gaat dan rondjes draaien op je hand. Je ziet dan hoeveel troep eruit komt! Hou je kwast onder de kraan en zorg er voor dat alle troep, schoonmaakmiddel en de olijfolie eruit zijn. Laat je kwasten een nachtje drogen en ze zijn weer klaar voor gebruik. Zorg er met het drogen voor dat er geen water in de steel van je kwast kan lopen. De haartjes kunnen hierdoor los laten.

De funtie van het schoonmaak middel lijkt me duidelijk. Gebruik je een antibacterieel schoonmaakmiddel dan worden ook nog eens alle bacteriƫn gedood. Dit lijkt me een prettig idee, zeker als je iedere dag met die kwasten over je gezicht wrijft. Dit zou namelijk echt een veroorzaker kunnen zijn van puistjes!
De olijfolie zorgt ervoor dat de haartjes heerlijk zacht blijven en het dus fijn is om er mee aan je gezicht te zitten.

Ook kun je nog een kwastenreiniger kopen waarmee je je kwasten tussendoor kunt reinigen. Ik denk dat ik die binnenkort ga aanschaffen. Zeker als je ook regelmatig andere mensen op maakt is het handig om deze te gebruiken. Het is namelijk niet fris om deze kwasten daarna ook nog eens op iemand anders of op jezelf te gebruiken.
Ook zorgt zo'n kwastenreiniger ervoor dat eventuele eerdere oogschaduw van je kwast af is zodat je geen gemengde kleuren krijgt.

Ook vera van http://www.veracamilla.nl/ heeft hier een filmpje over gemaakt. Vind je een filmpje fijner kijken dan moet je zeker haar filmpje even kijken want het is erg duidelijk!

Hoe vaak maken jullie je kwasten schoon en hoe doen jullie dat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Er zijn wel een paar regeltjes.
- Gebruik ABN en geen BreEzAH taal.
- Goed opgebouwde kritiek is welkom, afzeiken wordt niet getollereerd.
- Spammen is niet eerlijk. Je kunt je site linken door je url in te vullen bij de reactie. Maar niet in de reactie. Reacties worden verwijderd. Bij veelvuldig spammen word je gebannen van de site.