woensdag 28 juli 2010

Zelf een maskertje maken is fun!


In deze nieuwe rubriek zal ik jullie laten zien hoe je doormiddel van simpele trucs zelf op een goedkope manier aan fijne spullen kunt komen. Ik heb het dan over bijvoorbeeld een maskertje!
Maskertjes kun je natuurlijk kopen bij de drogist. Hier moet je soms best veel voor betalen en vaak weet je niet precies wat er in zit.
Vandaag geef ik een simpel recept voor een maskertje voor de onzuivere huid.
Lees snel verder als je hier benieuwd naar bent!

Wat heb je nodig:
3 grote wortels
2 en een halve eetlepel honing

Bereiding:
Kook de wortels gaar in water. Als ze gaar zijn dan haal je ze uit het water en doe je ze in een kom. Je gaat ze dan pureren met bijvoorbeeld een vork. Je prakt tot je een soort van papje hebt gekregen. Hierna doe je er 2 en een halve eetlepel honing bij. Mix dit goed tot het een echt papje is geworden en smeer het dan op je gezicht. Laat het ongeveer 15 minuten zitten en haal het er daarna af met koud water.
Let wel op dat je het papje pas op je gezicht smeert wanneer het wat is afgekoeld!

2 opmerkingen:

  1. ooh wat grappig! Een wortelmaskertje, dat kende ik nog niet. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Amber, ja ik dacht al dat veel mensen het niet zouden kennen... vandaar:P

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Er zijn wel een paar regeltjes.
- Gebruik ABN en geen BreEzAH taal.
- Goed opgebouwde kritiek is welkom, afzeiken wordt niet getollereerd.
- Spammen is niet eerlijk. Je kunt je site linken door je url in te vullen bij de reactie. Maar niet in de reactie. Reacties worden verwijderd. Bij veelvuldig spammen word je gebannen van de site.