donderdag 22 juli 2010

Hoe lak je je nagels mooi?

Ik kreeg de vraag of ik een keer kon uitleggen hoe je je nagels mooi zou kunnen lakken. Natuurlijk wil ik dit graag uitleggen. Ik ga dit doen door middel van foto's omdat dit duidelijker is. Ik ga jullie mijn manier uitleggen, natuurlijk kun je zelf een andere manier hebben die voor jou prima werkt. Je hoeft het zo dus niet te doen, maar ik vind het wel handig! Hebben jullie hierna nog vragen dan hoor ik het graag.


Ten eerste de tip om op een goed verlichte plaats te gaan zitten. Als je goed ziet wat je doet maak je minder snel fouten.

  1. Haal je oude nagellak van je nagels af. Zorg dat alles maar dan ook echt alle nagellak er van af is. Als er nog restjes aan je nagels zitten dan krijg je je nieuwe nagellak er niet mooi op!
  2. Inspecteer je nagels goed. Hebben de een goede vorm? Zo nee, dan vijl je ze bij. In dit artikel leg ik uit hoe je je nagels moet vijlen.
  3. Nagels lakken gaat het makkelijkst als je wat langere nagels hebt. Als je korte nagels hebt dan zul je sneller met je kwastje je huid raken.
  4. Als je nagelriemen al mooi naar achter zijn dan hoef je daar nu niets aan te doen. Zijn je nagelriemen niet mooi verzorgd dan kijk je even hier hoe je ze van te voren moet verzorgen.
  5. Nu gaan we beginnen met de eerste stap van het lakken. Je gaat een basecoat op je nagels smeren. Een basecoat zorgt ervoor dat je nagellak mooier kan worden aangebracht, dat je nagels niet verkleuren en bijna iedere andere nagellak heeft nog een extra functie. Dit kan bijvoorbeeld zijn dan hij je nagels versterkt, of dat de deukjes in je nagel worden opgevuld. Ik zelf gebruik Trind Nail Repair. Deze zorgt ervoor dat mijn nagels heel erg sterk worden.
  6. Zorg ervoor dat je de basiscoat goed laat opdrogen. Zo heb je de beste basis voor een mooie nagellak.
  7. Je begint met 1 laagje in het midden van je nagels. Daarna doe je een streep links en een streep rechts van het midden. Ben niet te zuinig met de hoeveelheid nagellak. Natuurlijk moet het niet van je kwastje af druppelen. Maar te weinig nagellak schiet ook niet op. Je ziet dat ik best een stukje van mijn nagelriem af blijf. Doe dit zelf ook. Nagellak op je nagelriemen ziet echt niet mooi uit, is niet goed voor je nagelriemen en je krijgt het er heel moeilijk weer vanaf als je je nagellak weer wilt verwijderen.
  8. Het makkelijkste is om eerst je rechterhand te lakken en daarna je linker. Ben je linkshandig dan doe je dit juist anders om. Je zult merken dat het lakken dan een stuk makkelijker gaat.
  9. Heel af en toe heb je maar 1 laagje nodig. Maar eigenlijk doe ik altijd 2 laagjes omdat dit voor meer stevigheid zorgt op mijn nagels.
  10. Laat het eerste laagje even goed drogen.
  11. Je zult zien dat het eerste laagje meestal niet erg mooi is. Je ziet strepen in de lak. Probeer dit niet meteen te verbeteren tijdens je eerste laag! Meestal verbeterd de 2de laag alles en zie je er niets meer van.
  12. Als het eerste laagje droog is ga je een 2de laag aanbrengen. Dit doe je op precies dezelfde manier als de eerste laag.
  13. Als je tevreden bent met 2 laagjes dan doe je er meteen een topcoat overheen. Een topcoat zorgt ervoor dat je nagellak meer glanst en dat het langer blijft zitten.
  14. Als je nog een 3de laagje aan wil brengen dan kan dit natuurlijk ook.
  15. De topcoat breng je aan als je nagellak nog nat is. Doordat hij nog nat is trekt de topcoat in de nagellak en krijg je een soort laag die niet snel slijt.
  16. Een tip voor het aanbrengen van topcoat is: neem genoeg op je kwastje, dan maak je de nagellak niet kapot.
  17. En dan is het klaar!

Nog even de belangrijkste tips op een rij:
- Lange nagels lakken makkelijker dan korte stompjes.
- Oude nagellak verwijderen.
- Gebruik een basecoat.
- In zo weinig mogelijk strepen je nagels lakken. Dus midden, links, rechts, klaar.
- Breng 2 laagjes aan.
- Breng topcoat aan als de lak nog nat is.
- Een sneldrogende topcoat werkt erg handig. (hier komt binnenkort een artikel over.)
- Blijf een stukje van je nagelriemen en je huid af. Nagellak op een andere plek dan je nagels is niet mooi!
- Als je toch geknoeid hebt probeer het dan te verwijderen met een wattenstaafje met nagellakremover.
- Goed laten drogen!

Heb je nog vragen of zelf misschien wel tips. Laat ze dan achter bij de reacties!

3 opmerkingen:

  1. Een hele stomme vraag..
    Maar hoe/met wat breng je doe topcoat aan? :x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Lisa, Een topcoat ziet er hetzelfde uit als een nagellak. Dus je brengt het ook op dezelfde manier aan als een nagellak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Lisa,
    That is a really stupid question!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Er zijn wel een paar regeltjes.
- Gebruik ABN en geen BreEzAH taal.
- Goed opgebouwde kritiek is welkom, afzeiken wordt niet getollereerd.
- Spammen is niet eerlijk. Je kunt je site linken door je url in te vullen bij de reactie. Maar niet in de reactie. Reacties worden verwijderd. Bij veelvuldig spammen word je gebannen van de site.