zaterdag 31 juli 2010

Jojoba olie haarmasker

Een poosje geleden heb ik van Naturapharma een flesje jojoba olie gekregen. Ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Op internet ben ik op zoek gegaan naar informatie en een aantal mensen beweerden dat het een wonder middel zou zijn. Nja, ik vind een product nooit echt snel een wondermiddel. Ook over deze jojoba olie was ik eerlijk gezegd niet zo enthousiast. Ik had van de jojoba gel cream uitslag gekregen en zag er een beetje tegenop deze olie te gaan testen.
Toch vond ik veel positiefs over deze olie. Zo zou je haar er heel zacht en glanzend van worden. Nou dit wilde ik wel proberen! Lees snel verder als je wil weten hoe het met mijn haar is gegaan!


Als eerste heb ik wat olie ingemasseerd in mijn haar en op mijn hoofdhuid. Dit heb ik gedaan op droog haar. Hierna heb ik een warme vochtige handoek om mijn hoofd gedraaid. Deze heb ik ongeveer een half uur laten zitten. Hierna ben ik onder de douche gegaan en heb ik alles uit mijn haar gewassen met shampoo, natuurlijk heb ik ook nog een conditioner gebruikt.

Nu een dag later is mijn haar heerlijk zacht en glanst het ook heel erg mooi!

Jojoba olie vind ik voor het haar dus echt een aanrader en ik zal het ook zeker vaker gaan gebruiken.
Ik ga nu beginnen met het testen van de jojoba olie op mijn huid. Natuurlijk krijgen jullie hierover ook weer een review.

Jojoba olie kun je kopen bij http://www.naturapharma.nl/ voor 11,35.

5 opmerkingen:

  1. Uhm... is het een echt een olie zoals bakolie? Lijkt me ongelooflijk vettig voor in je haar, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ann, Nee het is geen olie, het is eigenlijk een was. Maar als je het erin smeert dan is het nog vettig voor je haar. Maar je wast het er weer helemaal uit, dus dan heb je er geen last meer van.
    Er zijn ook haarmaskers met olijfolie. Die zal ik binnenkort eens gaan proberen voor jullie kijken of het dan wel heel vettig is voor je haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om de jojoba-olie in je haar te proberen. Het is nu bijna twee jaar nadat je dit artikel hebt geschreven. Gebruik je de jojoba-olie nog steeds?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe twee keer per week jojoba-olie op droog haar de avond dat ik het ga wassen. De volgende ochtend was ik het er uit. Mijn haar was echt heel beschadigd, uitgedunt en niks meer waard. Na 4 maanden dit regime te hebben gedaan begint mijn haar weer langzaam tot leven te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vet is goed voor je haar en vooral je hoofdhuid. Dat is het hele idee van zo'n masker, om je hoofdhuid te voeden.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! Er zijn wel een paar regeltjes.
- Gebruik ABN en geen BreEzAH taal.
- Goed opgebouwde kritiek is welkom, afzeiken wordt niet getollereerd.
- Spammen is niet eerlijk. Je kunt je site linken door je url in te vullen bij de reactie. Maar niet in de reactie. Reacties worden verwijderd. Bij veelvuldig spammen word je gebannen van de site.